Говорити про розвиток пам’яті у підлітків – дуже важливо.

Інформації настільки багато, що головне питання в тому, як запам’ятати саме потрібно те, що потрібно.

Дорослим людям активні підлітки, які встигають всюди і тримають в своїй голові тонни часом непотрібних їм знань, здаються роботами з не одним десятком терабайт вбудованої пам’яті. А для дітей мами, які пам’ятають про всі справи, які потрібно зробити за один вихідний, здаються теж надлюдьми.

Але ці випадки скоріше виключення з правил сучасного життя.

Навіщо все пам’ятати, якщо є телефон?

Під рукою завжди є якийсь гаджет, в який зручно все що прийде в голову. Значить, використовувати власну «вбудовану пам’ять» не так потрібно.

Все просто: пара кліків і ти викидаєш то, що було в голові. Тепер місце цього в телефоні.

Здавалося б, живи та радій – навіщо навантажувати свій мозок? Безумовно, технічні можливості гаджетів захоплюють. Але ми перестаємо тренувати таку важливу “м’яз” в нашому мозку, як пам’ять.

Адже принцип роботи з нею такий же, як в спорті з м’язами тіла. Чим більше підходів “правильних” вправ з вагою зробиш, тим якісніше буде тренування.

Навіть в сучасному світі, де немає необхідності все тримати в голові, користуватися власною пам’яттю необхідно.

Це важливі психічні процеси. Увага дозволяє не відволікатися, а пам’ять допомагає утримати і після відтворити інформацію.

Навіщо їх потрібно розвивати школярам?

По-перше – навчання. Уроки в школі, домашні завдання, спроби запам’ятати кілька параграфів перед контрольними. Тут гаджети не допоможуть, зі зрозумілих причин.

Тобто, на скільки розвинені увагу і пам’ять, тісно пов’язане з успішністю в навчанні. А в значить, і з упевненістю в собі.

По-друге, іспити – ОГЕ, ЄДІ і інші. Вони вимагають запам’ятовування величезної кількості матеріалу, в деяких випадках навіть всього шкільного курсу!

Багато хлопців визначаються, які предмети будуть здавати, за рік, або за ще менший час до іспиту. Уявляєте, скільки всього потрібно вчити?

Наскільки простіше підготуватися до іспиту підлітку з хорошою пам’яттю, і як важко школяреві з проблемами в цій сфері.

Підліткові особливості уваги, пам’яті і мислення

Підліткові особливості уваги, пам'яті і мислення

Якщо раніше дитина все запам’ятовував більше механічно, то тепер ситуація змінюється. Мислення підлітка розвивається дуже швидко. До віку 13 років він добре мислить логічно, вміє будувати гіпотези, впевнено використовує абстрактні поняття. Повністю становлення цих психічних процесів завершується до 16 років.

У підлітка переважає логічна, смислова пам’ять. Так само вона стає більш довільною. А механічна пам’ять навпаки, знижується.

Це може бути незвично для дитини. Адже раніше було по-іншому. Все запам’ятовувалося ніби «само собою» або він «зубрив» і було відмінно. Говорячи простими словами – тепер для того, щоб запам’ятати інформацію, йому потрібно захотіти це зробити і зрозуміти сенс.

Велика проблема в тому, що в школах часто робиться наголос саме на зубріння. Діти частіше користуються механічною пам’яттю. Звідси велика кількість скарг на погану пам’ять підлітків.

Увага підлітка теж виходить на абсолютно новий рівень. У цьому віці школярі здатні свідомо концентруватися на нецікаве завданні. Можуть – не означає роблять. Тут мова йде саме про фізичних здібностях. А інша особливість підлітків – емоційність, вразливість, не дають на довго концентруватися на нецікаве об’єкті.

Якщо у підлітка різко погіршилася пам’ять, варто звернутися до лікаря.

Як займатися розвитком пам’яті і покращувати пам’ять?

Як займатися розвитком пам'яті і покращувати пам'ять?

Висновок один – пам’ять школяра має багато можливостей. Залишилося правильно їх використовувати.

Ось кілька порад:

Альтернативні способи запам’ятовування.
Наприклад, мнемотехніка – створення асоціативних образів для кращого запам’ятовування об’єктів.

Навчання структурування інформації.
Таких, як створення “інтелектуальних карт” або інших.

Правильне харчування і здоровий спосіб життя.
Це запорука здоров’я і розвитку мозку.

Підвищення мотивації та усвідомленості.
Потрібно щось запам’ятати? Почни з того, щоб зрозуміти “навіщо?”

Хобі.
Потрібно, щоб підлітку було чим зайнятися крім навчання. Це зміна діяльності і ведучого типу мислення. Спорт, творчі заняття, альтернативне навчання – все, де доведеться мислити інакше.

Тренування мозку на практиці

Тренування мозку на практиці

Рішення головоломок
Це – відмінний спосіб швидко концентруватися. Якщо вирішувати головоломки на час, можна навчитися справлятися з поставленим завданням в максимально стислі терміни.

Кольорові слова
Напевно багато хто бачив картинку, де колір слів не збігається з їх забарвленням – слово жовтий написано червоним кольором. Завдання – якомога швидше назвати колір слів. Ця вправа спрямована на розвиток уважності і вважається одним з найефективніших.

Алогічність ланцюжок
Написано 20 слів. За 1,5 хвилини запам’ятати якомога більше слів і відтворити їх по порядку. Слова між собою абсолютно ніяк не пов’язані. Чим вище ваш результат, тим краще пам’ять. При регулярних тренуваннях результат очевидний.

Напам’ять
Простий, але працює метод. Вірші, пісні, сюди ж, перекази книг і фільмів. Пам’ять скаже вам «спасибі». І буде можливість блиснути своїми знаннями практично при будь-якій життєвій ситуації.

До речі, можна ці тренування зробити хорошими сімейними традиціями і розвиватися разом! Так тренування пам’яті стануть простішими простіше і веселіше!

Джерело

Отправить ответ

Войти с помощью: 
avatar
  Subscribe  
Notify of